Cari Blog Ini

Selasa, 24 Ogos 2010

minggu eXam...





minggu exam..up3...dan paling pening jumaat ada cuti!cuti nuzul Al-Quran...

Peristiwa Nuzul Al-Quran merupakan peristiwa turunnya ayat al-Qur'an yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w. hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada hari ini. Peristiwa Nuzul Al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. etika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

http://ms.wikipedia.org/wiki/Nuzul_Qura

hari ne student2 saya exam...esk ada paper science f1..harapnya semua bersedia ...berikut adalah 2 pic yg smpt sy snap..

ini dalam kls 4St....lukisan n tulisan dinding tu menarik perhatian saya..ehehheh..WINNER MAKE IT HAPPEN,LOOSER LET IT HAPPEN ...orang yang berjaya akan merealisasikan impian tapi org yg gagal tidak akan melakukan sesuatu utk memperbaiki keadaan...SEkian>>>
~inayrus~


ini adalah pic anak2 bangsa kte yg sdg berjuang mjwb soalan math dgn jayanya....good luck ea korang,ckgu doakan yang terbaik>..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan